Komplette medlemsvilkår
1. Medlemskab / Generelle vilkår
1.1. Disse medlemsvilkår gælder for alle medlemmer fra og med 22 maj 2023. De erstatter samtidig alle de tidligere gældende vilkår.
1.2. Medlemskabet indgår som del af Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry), org. nr. 968 819 372. Medlemsvilkårene er en aftale mellem medlemmerne og Strawberry.
1.3. Medlemskabet er personligt, og det kan kun bevilges til personer, der er fyldt 18 år. Medlemskabet med sine fordele kan udelukkende benyttes af medlemmerne.
1.4. Medlemskabet bekræftes via sms og/eller e-mail. Ethvert medlem får et unikt medlemsnummer. Dette er synligt, når man er logget ind på hjemmesiden eller appen.
1.5. Medlemmerne har ansvaret for at opgive medlemsnummer på hotellerne eller hos partnere for at tage del af bonusser og fordele.
1.6. Strawberry forbeholder sig retten til, efter eget skøn, at udelukke et medlem fra medlemsprogrammet og slette medlemmets optjente point. Dette kan ske ved f.eks. misbrug af medlemskab, point eller ved handlinger i strid med gældende vilkår, eller ved kriminel, uetisk eller umoralsk handling eller ved respektløs eller uønsket opførsel mod hotel, ansatte eller partnere. Listen er ikke udtømmende.
1.7. Medlemmer er ansvarlige for at informere arbejdsgiveren og få dennes godkendelse ved behov, når man regner med at optjene bonuspoint der baseres på overnatninger, som betales af arbejdsgiveren.Strawberry kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for medlemmer, der ikke informerer og/eller ej får arbejdsgiverens samtykke på forhånd. Medlemmer anbefales generelt at få arbejdsgiverens samtykke inden anvendelsen af bonuspointene.
1.8. Bliver bonuspointene optjent i arbejdsmæssig regi og anvendes de til individuelle formål, kan det få visse skattemæssige konsekvenser i både Sverige, Norge, Finland og Danmark. Medlemmerne er derfor forpligtet til at informere arbejdsgiveren samt de relevante myndigheder om dette og betale alle de gældende skatter og afgifter som følge af anvendelsen af bonuspoint. Strawberry frasiger sig al ansvar for skatter og skattegæld, der opstår som følge heraf.
1.9. Strawberry forbeholder sig retten til at afvikle medlemskabsprogrammet med seks måneders varsel til medlemmerne. Dette varsel kan enten fremgå af en e-mail, sms eller via en offentliggørelse på hjemmesiden.
1.10. Skulle medlemskabsprogrammet blive afviklet grundet den gældende lovgivning i et af landene eller som følge af en dom eller et forbud fra de offentlige myndigheder, kan Strawberry ikke drages til ansvar for et eventuelt tab hos det enkelte medlem. Strawberry vil på bedste vis forsøge at give hvert medlem besked hurtigst muligt, hvis ovennævnte skulle indtræffe. Undtaget er punkt 1.9.
1.11. Som medlem kan man når som helst afsluta sit medlemskab. Denne opsigelse skal ske gennem en skriftlig forespørgsel til:
E-mail: booking@strawberry.no Brev: Strawberry kundeservice, Postboks 2454 Solli, NO-0201 Oslo
Opsigelsen træder i kraft i det øjeblik, hvor kundeservice modtager meddelelsen om opsigelsen.
1.12. En opsigelse af medlemskabet, uafhængig af anledning, indebærer, at det enkelte medlem ikke længere kan udnytte de optjente bonuspoint, jf. afsnit 5.1. om krav til aktivt medlemskab ved anvendelse af bonuspoint.
1.13. Strawberry forbeholder sig retten til at, uden forudgående advarsel til hver enkelt medlem, ændre medlemsvilkårene. Sådanne ændringer publiceres på hjemmesiden og træder i kraft 14 dage efter at ændringen publiceres, hvis ikke andet angives. Medlemmerne bærer selv ansvaret for at holde sig opdateret i forhold til eventuelle ændringer i vilkårene.
1.14. Når der bliver lavet ændringer i medlemsvilkårene, som kræver samtykke eller godkendelser ifølge loven, vil Strawberry bede medlemmerne om samtykke eller godkendelse. For medlemmer, som ikke giver samtykke eller godkender de nye vilkår, forbeholder Strawberry sig retten til at afslutte medlemskabet. Medlemmerne kan opsige aftalen om medlemskab, hvis denne ikke ønsker at være bundet af ændrede vilkår.
2. Medlemskommunikation, samtykke og behandling af personoplysninger
2.1. Strawberry behandler de personoplysninger, der er nødvendige for at de eller deltagende partnere skal kunne opfylde aftalen gældende for levering af medlemskabet. Information om medlemmet bruges også til kommunikation gældende medlemskabet. Nærmere information om behandling af personoplysninger, krav om gennemsigtighed, korrigering eller sletning findes i Privatlivsvilkårene.
2.2. Ved undertegnelse af medlemskab bedes medlemmerne om at samtykke til at tage imod information og tilbud fra Strawberry om virksomhedens og deltagende partneres produkter. Medlemmerne skal give samtykke til at modtage dette via e-mail, telefon, /sms og andre digitale kanaler for at kunne gå med i programmet, men kan derefter hvornår som helst ændre sit samtykke.
2.3. Medlemmer, som har givet samtykke, kan, baseret på tidligere køb samt information som medlemmet har angivet, modtage information og tilbud fra Strawberry eller deltagende partners. Dermed kan medlemskabet give en bedre oplevelse til den, der har givet samtykke.
2.4. Medlemmernes samtykke er frivilligt og hele eller dele af samtykket kan ændres hvornår som helst. Samtykket administreres på Min side, som nås ved at logge ind i app eller hjemmesiden. Alternativt kan medlemmerne ændre samtykke ved at kontakte kundeservice.
3. Bonuspoint
3.1. Bonuspoint er gyldige i tre år (36 måneder), og dette gælder fra den måned, hvor de forskellige point bliver optjent. Herefter forfalder bonuspointene helt automatisk, hvorfor de ikke længere kan anvendes. Når der fratrækkes bonuspoint i forbindelse med de forskellige ophold og tilbud, anvendes de ældste bonuspoint først.
3.2. De indtjente bonuspoint er personligt og kan derfor hverken kombineres med andre medlemmers bonuspoint eller indløses til kontanter.
3.3. Det er udelukkende det enkelte medlems egen omsætning, der udløser bonuspoint. Som medlem får man derfor bonuspoint for sit eget hotelophold, uanset hvem som betaler for opholdet. Medlemmet kan ikke få tildelt bonuspoint fra andre medlemmer. Der uddeles dog bonuspoint, men ikke kvalificerende overnatning, hvis medlemmet i forbindelse med sit ophold booker ekstra værelser til familiemedlemmer fra sin egen husstand.
3.4. Fordelsbonus, dobbelte bonuspoint og ekstra bonus, tildeles med udgangspunkt i grundbeløbet (bonuspoint, som optjenes ved overnatning).
3.5. Strawberry har ret til at uden varsel slette point, der er optjent/sat ind på kontoen ved en fejl, inden for 6 måneder.
4. Optjening af bonuspoint
4.1. Der tildeles et bonuspoint pr. betalt krone (lokal valuta), eller 10 point pr. euro, for logi inkl. morgenmad samt en eventuel ekstraseng ved ophold på Strawberry’ hoteller i Norden og Baltikum. Ved pakketilbud, specialpriser med mere gælder der særlige bonusberegninger.
4.2. Nat på Choice-hoteller udenfor Norden og Baltikum gir 750 bonuspoint pr. nat. Det er en forudsætning, at medlemmet indsender en kopi af kvitteringen fra det aktuelle hotel til Strawberry kundeservice, så dette kan blive registreret.
4.3. Overnatninger på baggrund af pakkepriser (konferencepakke, spapakke, hel- og halvpension med mere), hvor logi står for en del af totalprisen, men hvor andelen ikke er specificeret, gir 1000 bonuspoint pr. nat.
4.4. Overnatning i forbindelse med særpriser som f.eks., men ikke udelukkende, busrejser og lignende, gir 500 bonuspoint pr. nat. Der gælder visse undtagelser.
4.5. Ophold der reserveres gennem et internetbaseret rejseselskab (Online Travel Agency, OTA) gir 500 bonuspoint pr. ophold. Disse omfatter, men ikke udelukkende, Expedia.com, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com, CheapTickets.com og Priceline.com m.fl.
4.6. Der gives ikke bonuspoint ved:
- Overnatninger, der betales med bonuspoint (bonusovernatning).
- Brug af gavekort udstedt til et specifikt produkt (uden angiven værdi).
- Overnatninger, der er booket, men som ikke udnyttes, “no-show”.
- Betaling for diverse events (bryllup/middage og lignende), men det pågældende medlem kan få tilskrevet bonuspoint for sin egen overnatning på hotellet.
- Overnatning til crew-pris (crew er personale, besætning på fly, tog eller båd samt arbejdshold).
- Fri overnatning, “Complimentary”-værelser .
4.7. Det er ikke muligt at kombinere indtjening af partnerpoint og Strawberry-point ved overnatning.
4.8. Ved bookinger, hvor flere medlemmer deler værelse, er det den gæst, der er hovedgæst, som modtager eventuelle point for bookingen.
4.9 Medlemmet kan ansøge om att efterregistrere sine bonuspoint i op mod et halvt år efter opholdet, det sker på hjemmesiden. Efterregistrering af point er kun muligt for ophold fra og med den dato, medlemskabet er startet.
5. Brug af bonuspoint - satser
5.1. Ønsker man at bruge sine bonuspoint, forudsætter det et aktivt medlemskab, og at man har tilstrækkeligt med gyldige bonuspoint. Bonuspointene skal dække hele opholdet og kan ikke kombineres med andre betalingsmåder for delbetaling af værelser. Bonusovernatningen kan godt finde sted, efter at bonuspointene er forfaldet (op til 11,5 måneder efter), men denne bonusovernatning skal imidlertid bookes, inden bonuspointenes gyldighed udløber. Annulleres reservationen inden for den gældende frist, kan de udnyttede bonuspoint føres tilbage til bonuskontoen, hvis disse ikke er blevet ugyldige i mellemtiden.
5.2. Et bestemt antal standardværelser pr. hotel pr. nat er tilgængelige for bonusnætter. Hos visse hoteller kan også et antal værelser af andre værelsestyper tilbydes for bonusbooking. Booking af bonusnat afhænger af ledig kapacitet for værelser, der er beregnede til bonusnætter, selv hvis alle bonusværelser er bookede, kan der findes ledige værelser i andre prisklasser.
5.3. Gavekortet "Be my Guest" er gyldigt i max. 12 måneder, og det gælder kun inden for Strawberry. Gyldigheden er begrænset til bonuspointenes gyldighedsdato. Gavekortets værdi kan ikke opdeles på flere ophold. Gavekortet skal dække hele prisen for værelset og kan ikke anvendes kombineret med andre betalingsmidler. Gavekortet kan ikke forlænges eller føres tilbage som bonuspoint til bonuskontoen.
5.4. I forbindelse med bonusovernatning kan også ekstraseng/tremmeseng bookes for point. Dette forudsætter, at værelset har kapacitet til dette og at hotellet har ledig kapacitet. Bonusprisen for dette varierer mellem hotellerne. For at betale ekstraseng/tremmeseng med penge i forbindelse med bonusbooking skal du kontakte hotellet.
5.5. Ved brug af bonuspoint gælder følgende: Der kan forekomme undtagelser fra ovenstående satser i forbindelse med særlige perioder eller kampagner.
Bonusværelse på Strawberry En bonusovernatning gælder for to personer med morgenmad. Aktuelle bonuspriser og adgang til de enkelte hoteller vises på hjemmesiden, når man er logget ind.
Der findes 7 kategorier for brug af bonuspoint for standardværelse:
- Kategori 1 - 7.500 point pr. nat
- Kategori 2 - 10.000 point pr. nat
- Kategori 3 - 15.000 point pr. nat
- Kategori 4 - 20.000 point pr. nat
- Kategori 5 - 25.000 point pr. nat
- Kategori 6 - 30.000 point pr. nat
- Kategori 7 - 40.000 point pr. nat
Strawberry forbeholder sig retten til når som helst at ændre kategoriinddelingen.
Restaurantbesøg Medlemmer kan anvende aftalte 10.000 bonuspoint til en værdi à 300 SEK/NOK/DKK som betaling af nota på udvalgte restauranter ejet af Strawberry. Medlemmet opfordres til at kontakte hotellet i forvejen for at kontrollere, om det er muligt at bruge bonuspoint i restauranten. Der udleveres ikke byttepenge, når man bruger sine bonuspoint i restauranten.
Brug af bonuspoint hos partnere Medlemmer kan altid se opdateret information om partnere, aktuelle tilbud og mulighed for at bruge point hos dem på hjemmesiden.
6. Medlemsperiode, niveau og kvalificerende nætter
6.1. Medlemskabet har fire medlemsniveauer: BLUE, SILVER, GOLD og PLATINUM. Medlemsniveauet afgøres af, hvor mange kvalificerende nætter det enkelte medlem har haft, eller af antallet point det enkelte medlem optjener, over en medlemsperiode. Den grænse, som først opnås af point eller nætter, giver kvalificering til højere niveau.
6.2. En medlemsperiode omfatter tolv måneder, regnet fra den måned, hvor medlemmet registreredes som medlem.
6.3. En kvalificerende nat er lig med en nat der er med og kvalificerer til et højere medlemsniveau.
6.4. Der beregnes ikke kvalificerende nætter for:
- Overnatninger, der betales med bonuspoint (bonusovernatning).
- Brug af gavekort udstedt til et specifikt produkt (uden angiven værdi).
- Overnatninger, der er booket, men som ikke udnyttes, “no-show”.
- Overnatning til crew-pris (crew er personale, besætning på fly, tog eller båd samt arbejdshold).
- Fri overnatning, “Complimentary”-værelser.
- Overnatning på Choice-hoteller uden for Norden og Baltikum.
- Hotelophold på Strawberry, der bookes gennem internetbaseret rejseselskab (OTAs).
6.5. Overnatning i forbindelse med rabatterede specialpriser giver 0,5 kvalificerende nat.
6.6. Opkvalificering til et højere medlemsniveau sker i henhold til følgende bestemmelser:
- SILVER - 5 kvalificerende nætter eller 15.000 optjenede bonuspoint i en medlemsperiode.
- GOLD - 30 kvalificerende nætter eller 50.000 optjenede bonuspoint i en medlemsperiode.
- PLATINUM - 60 kvalificerende nætter eller 100.000 optjenede bonuspoint i en medlemsperiode.
- LIFETIME GOLD - 500.000 indtjenede bonuspoint siden medlemskabets start.
- LIFETIME PLATINUM - 1.000.000 indtjenede bonuspoint siden medlemskabets start.
6.7. I medlemsperioden har det enkelte medlem mulighed for en opkvalificering til SILVER, GOLD eller PLATINUM. Ved BLUE gælder der ingen kvalifikationsregler. Opkvalificeres medlemmet til et højere medlemsniveau, beholdes dette niveau i nuværende periode og medlemmet dette i den næste medlemsperiode (nye 12 måneder). Beregningen af kvalificerende nætter og point nulstilles, når medlemsperioden er udløbet. Dette berører ikke bonuspoint, der kan udnyttes.
6.8. Kvalificering til LIFETIME beregnes på hele medlemstiden, ikke pr. medlemsperiode. Opkvalificeres medlemmet til LIFETIME beholdes dette så længe medlemskabet ikke afsluttes. Medlemmer, der har opnået LIFETIME GOLD, har stadig mulighed for at under en medlemsperiode opkvalificere sig til PLATINUM eller at i fremtiden opnå LIFETIME PLATINUM i overensstemmelse med reglerne herover.
7. Medlemsfordele
7.1. Medlemsniveauerne har forskellige medlemsfordele, jo højere niveau du når, desto flere fordelen.
7.2. Medlemsfordelene, som tildeles på det enkelte medlemsniveau, gælder i henhold til, hvad der er oplistet i medlemsvilkårene på det givne tidpunkt.
7.3. Følgende medlemsfordele gælder ej på Comfort Hotel Xpress, de gælder heller ej på de apartments som er på Comfort Hotel Solna: gratis mineralvand, opgradering ved ankomst, garanteret opgradering af værelseskategori. På Sommerro gælder ej garantert oppgradering og oppgradering til bedste værelse ved ankomsti.
7.4. Ingen medlemsfordele gives ved hotelophold, som bookes gennem internetbaseret rejsefirma (Online Travel Agency, se punkt 4.5).
7.5. Ved booking, hvor flere medlemmer deler værelse, er det den gæst, der er hovedgæsten, som modtager eventuelle fordele i forhold til sit medlemsniveau.
7.6. Fordele som leveres under et hotelophold leveres enligt det niveau medlem har ved check-in.
7.7. Fordele, som hører til BLUE
7.7.1. Optjening af bonuspoint og kvalificerende nætter i henhold til de aktuelle vilkår.
7.7.2. Rabat på værelses- og morgenmadsprisen, der gælder ved booking direkte på hotellet eller via kundeservice. Dette kan ikke kombineres med andre rabatter. Ønsker man denne rabat, må det enkelte medlem logge inn på hjemmesiden, appen, kontakte kundeservice eller kontakte hotellet direkte. Gæsten må være medlem ved indcheck.
7.7.3. Ved overnatning hos Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og de fleste af vores fristående hotel får medlemmerne en restaurantkupon til en værdi af 35 kr. eller 4 EUR pr. nat. Kuponen er opnået i appen og kan bruges til mat eller drikkevarer i hotelrestauranten (ikke alkohol eller tobak). For at bruge kuponen til alkohol, kræves samtidigt køb af mad. Hos Quality Hotel™ kan kuponen også bruges til et udvalg af mad og drikkevarer fra Petite X. Kuponen er datomærket, og gælder kun på de angivne datoer. De kan ikke akkumuleres eller indløses til kontanter, og der tilbydes ingen byttepenge. Hos Comfort Hotel® og de Collection-hoteller, der findes i Clarion Hotel® og på hotel der restauranten er operert av ekstern part tilbydes ingen restaurantkupon.
7.7.4. Ved booking via hjemmesiden og appen modtager man som medlem 10 % ekstra bonuspoint beregnet på grundbeløbet.
7.7.5. Medlemmer kan vælge at booke værelse uden at registrere kreditkort på hjemmesiden eller appen. Værelset skal afbestilles, hvis medlemmet ikke ønsker at beholde bookingen. Hvis værelset ikke afbestilles indenfor gældende tidsfrist for den aktuelle booking, debiteres den første nat. Ved manglende betaling kan sagen sendes til inkasso.
7.7.6. Gratis kaffe/te for medlemmer, en kop pr. dag med påfyldning. Gælder almindelig kaffe fra kanden/te når det er at købe (baristakaffe er ekskluderet). Kan ikke kombineres med andre rabatter og tilbud.
7.7.7. Gode tilbud, fordele og/eller rabatter hos partnere. Mere information findes på hjemmesiden.
7.7.8. Red carpet - en mulighed for at vælge at i forbindelse med arrangementer og aktiviteter modtage markedsføring og information fra Strawberry og partnere.
7.8. Fordele, som hører til SILVER
7.8.1. Alle gældende fordele, som hører under BLUE.
7.8.2. Forlænget annulleringsfrist frem til kl 21.00 på ankomstdagen. Denne fordel gælder ikke pakke bookinger som indeholder mere end værelse og morgenmad, forudbetalte bookinger eller bookinger foretaget via netbaseret rejseselskab inklusive men ikke udelukkende Expedia.com, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com, CheapTickets.com, Priceline.com og så videre.
7.8.3. Restaurantkupon til en værdi af 75 kr eller 8 EUR, i øvrigt vilkår i henhold til 7.7.3.
7.8.4. 10 % ekstra fordelsbonus beregnet på grundbeløb.
7.8.5. Mulighed for gratis check-out frem til kl. 16.00. Skal aftales med receptionen senest dagen inden afrejse.
7.9. Fordele, som hører til GOLD
7.9.1. Alle fordele fra BLUE- og SILVER.
7.9.2. En flaske gratis mineralvand eller sodavand pr. nat fra minibaren. Hvis der ikke er nogen minibar, kan medlemmet hente flasken i receptionen.
7.9.3. Værelsesgaranti på den ønskede destination, hvis man booker senest 48 timer før ankomst via kundeservice til den ordinære pris (der gælder undtagelser for særlige perioder).Fordelen kræver, at medlemmet kontakter kundeservice inden for åbningstiden for at gennemføre og bekræfte bookingen inden for tidsrammen. Fordelen kan ikke kombineres med aftalepriser og andre rabatter. Fordele som f.eks. opgradering, tidlig indcheckning samt sent udcheckning er ikke garanterede ved denne type booking.
7.9.4. Mulighed for gratis tidlig check-in, hvis der er ledige værelser.
7.9.5. Restaurantkupon til en værdi af 125 kr eller 13 EUR, i øvrigt vilkår i henhold til 7.7.3.
7.9.6. Mulighed for gratis sen udcheckning frem til kl. 18.00. Skal aftales med receptionen senest dagen inden afrejse.
7.9.7. Mulighed for gratis opgradering. Mulighed fastsættes ved ankomsten.
7.9.8. 20 % ekstra fordelsbonus beregnet på grundbeløb.
7.9.9. Medlemmer tilbydes 2-for-1 på prisen for entré til SPA i Strawberry. Fordelen gælder ved ledig kapacitet, og skal angives ved booking i de tilfælde, hvor booking på forhånd er muligt.
7.10. Fordele, som hører til PLATINUM
7.10.1. Et PLATINUM-medlem får alle fordelene, som gælder for BLUE-, SILVER- og GOLD-niveauet.
7.10.2. Restaurantkupon til en værdi af 125 kr eller 13 EUR, i øvrigt vilkår i henhold til 7.7.3.
7.10.3. Værelsesgaranti på destinationen, hvis man booker senest 24 timer før ankomst via kundeservide til den ordinære pris (der gælder undtagelser i visse perioder). Øvrige vilkår jf. 7.9.3.
7.10.4. Garanteret opgradering af værelseskategori et niveau hvis hotellet har værelser i en højere kategori tilgængeligt, når bookingen registreres (suiter undtaget).
7.10.5. Garanteret sen udcheckning frem til kl. 18.00. Skal aftales med receptionen senest dagen inden afrejse.
7.10.6. Har hotellet ledige standard dobbeltværelser ved booking, garanteres det, at medlemmer på PLATINUM-niveauet kan udnytte deres bonuspoint. Dette gælder kun for medlemmets egen booking og kan ikke udnyttes af andre.Der gælder undtagelser i visse datoer. Gælder ikke ved brug af en 24/48 timers garanti og ikke i kombination med fordeler om opgradering.
7.10.7. Gratis træning på vores hoteller med eget fitnesscenter, også for medlemmer der ikke bor på hotellet. Vis dit PLATINUM-niveau, eller oplys dit medlemsnummer i receptionen for at få adgang til fitnesscenteret. Det er ikke alle hoteller, der tilbyder omklædningsrum og bademuligheder i forbindelse med træning. Fordelen indgår ikke på de træningscentre, som tilbyder abonnement/eget medlemskab for at træne.
7.10.8. 30 % ekstra fordelsbonus beregnet på grundbeløbet.
8. Strawberry Mastercard
8.1. Hvis et medlem ansøger om og får bevilliget et Strawberry Mastercard, står medlemsnummeret på kortet.
8.2. Der gælder særlige vilkår for Strawberry Mastercard. Disse vilkår fremsendes sammen med medlemmets første Strawberry Mastercard. Information om regler og fordele knyttet til Mastercard samt link er tilgængelige fra Strawberry hjemmeside.
9. Nordic Choice Commercial Services og medlemmets ansvar
9.1. Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry) er kun erstatnings ansvarlig overfor dit økonomiske tab i forbindelse med dit medlemskap hvis Strawberry har udvist uagtsomhed og dette er årsagen til dit tab.
9.2. Strawberry vil efter almindelige retsregler kunne holde dig erstatningsansvarlig for brug af medlemskab eller medlemskort i strid med disse vilkår.
10. Overdragelse af din aftale om medlemskab
10.1. Strawberry har ret til at overføre din aftale om medlemskab til et andet selskab, som skal drive medlemsklubben videre.
11. Lovvalg
11.1. Ved eventuelle tvister vedrørende disse medlemsvilkår gælder norsk lovgivning.